دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس (RO) کارخانه داروسازی سربیشه

طراحی و مدل سازی پیکیج تصفیه آب RO کارخانه داروسازی سربیشه

 

دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس (RO) در کارخانه داروسازی سربیشه جهت تامین آب تغذیه بویلرهای آب گرم ، آب تغذیه بویلرهای بخار و آب مورد مصرف آزمایشگاه ها در بخش اداری و بخش عصاره گیری و ضد عفونی در فضای تولید بوده است. ظرفیت این دستگاه تولید روزانه 200 متر مکعب جهت مصارف فوق می باشد و در فضای موتورخانه بخار جانمایی شده است. اسمز معکوس (RO) عالی ترین و موثر ترین روش برای حذف املاحی است که به هر دلیلی میزان آنها در آب بیش از مقدار مشخص و متعارف می باشد. این سیستم شامل دو بخش عمده می باشد. بخش اول واحد پیش تصفیه و بخش دوم واحد اسمز معکوس می باشد.

 

مشخصات آب تغذیه و خروجی از دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس RO

مشخصات عملکردی دستگاه RO

 

با در نظر گرفتن مقادیر اشاره شده در قسمت قبل مهندسین گروه نوین طرح به طراحی پکیج RO پرداختند. دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس (RO) با توجه به دبی و کل املاح محلول در آب ورودی و مفروض بودن مقدار تقریبی 69% ریکاوری به صورت دو مرحله ای که در مرحله اول از دو مخزن تحت فشار که در هر کدام 4 ممبران 8 اینچی و در مرحله بعد از یک مخزن مشابه با مرحله قبل استفاده شده است. دیاگرام تولید آب تصفیه شده در این دستگاه به صورت زیر بوده است که با توجه به اطلاعات خروجی از نرم افزار طراحی سیستم های اسمز معکوس (ROSA)، این دستگاه قابلیت تولید آب به میزان 8.3 مترمکعب در ساعت با TDS خروجی 50 تا 70 ppm را داشته است.

با توجه به طراحی بیان شده برای دستگاه RO و با استفاده از داده های نرم افزار فشار برای پمپ فشار بالا حدودا 12 بار در نظر گرفته شده است. در بخش بعدی مهمترین تجهیزات پکیج آب شیرین کن اسمز معکوس برای کارخانه داروسازی سربیشه شرح داده می شود.

 

لیست تجهیزات دستگاه آب شیرین کن RO

 

  • مخازن تحت فشار 8 اینچی (4 المانی)
  • ممبران های 8 اینچی
  • پکیج تزریق آنتی اسکالانت
  • مخزن و پمپ شست و شوی CIP
  • پمپ چند مرحله ای (پمپ فشار بالا)
  • تابلو برق
  • تابلو فلومترها و گیج های فشار
  • فیلترهای شنی و کربنی

 

طراحی و مدلسازی تجهیزات دستگاه آب شیرین کن RO

 

پس از مشخص شدن ظرفیت پمپ ها و تعداد و نوع ممبران و با توجه به میزان آب مورد نیاز مهندسان مجموعه ما به طراحی ظرفیت هر یک از تجهیزات پکیج آب شیرین کن اسمز معکوس پرداختند و پس از فاز طراحی هرکدام از این تجهیزات مدلسازی شده و این  با در نظرگرفتن شاسی مناسب برای برای RO تجهیزات مدلسازی شده جانمایی شدند. در این مدلسازی تنها ابعاد حدودی از پکیج RO و نحوه قرار گیری تجهیزات آن در اختیار کارفرما قرار گرفته است و نحوه دقیق قرارگیری و اتصالات میان تجهیزات ، سایزینگ و متراژ لوله و جزئیات شاسی دستگاه مورد نیاز کارفرما نبوده و به شرکت سازنده پکیج با توجه به طراحی مهندسان ما واگذار شده است.

مدل سازی دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس کارخانه داروسازی سربیشه

(کارفرمایان و همکاران محترم در صورتی که نیاز به طراحی و مدل سازی سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس با ارائه داده های دقیق از جانمایی ، سایزینگ و پایپینگ تجهیزات و شاسی جهت ساخت دستگاه به صورت پیش ساخته (Prefabricate)، میتوانند با ما تماس گرفته و متخصصان مجموعه در این شما را خصوص راهنمایی نمایند.)

 

بهینه سازی پروژه با BIM را تجربه کنید!

گروه مهندسین نوین طرح آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مشاوره در اجرای تاسیسات ساختمان ، مدلسازی اطلاعات ساختمان و پیاده سازی BIM در پروژه ها می باشد. جهت اطلاع از خدمات قابل ارائه گروه مهندسین نوین طرح در این حوزه لطفا از صفحه معرفی خدمات مدلسازی اطلاعات ساختمان بازدید بفرمایید.

اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *