مدلسازی ایزومتریک موتورخانه مجتمع تفریحی تجاری موج دریا

 

گروه فنی مهندسی نوین طرح افتخار همکاری با این پروژه را در زمینه طراحی تاسیسات مکانیک و مدلسازی ایزومتریک موتورخانه با نرم افزار رویت مپ ( Revit MEP ) را داشت. در این پروژه گرمایش و آب گرم مصرفی توسط بویلر های فولادی و سرمایش ساختمان توسط چیلر های تراکمی هواخنک تامین می شود و به صورت یک موتورخانه دوفصلی مشترک به ساختمان فرستاده شده و جریان می یابد.

 

فلودیاگرام موتورخانه مجتمع تفریحی تجاری موج

 

فلو دیاگرام موتورخانه دو فصلی مجتمع چند منظوره تفریحی و تجاری موج دریا در تصویر زیر آورده شده است. در این دیاگرام نحوه ارتباط میان تجهیزات و اتصال آن ها در موتورخانه آورده شده است.

گزارشات و اطلاعات مدلسازی ایزومتریک موتورخانه

 

طراحی ایزومتریک این موتورخانه برپایه تخصص مدل سازی اطلاعات ساختمان ( BIM ) و با استفاده از نرم افزار Autodesk Revit اجرا شده است و اطلاعات زیر در اختیار بخش اجرا و تامین تجهیزات و بهره برداران موتورخانه قرار گرفته است:

 

  • ایزومتریک جانمایی تجهیزات
  • ایزومتریک اتصالات و پایپینگ هر یک از تجهیزات به طور جداگانه
  • نقشه سه بعدی از خطوط اصلی و انشعابات لوله کشی موتورخانه
  • موقعیت قرارگیری و ساختار ساپورت ها
  • جزئیات ساخت کلکتورها مطابق استاندارد
  • برآورد میزان لوله ها و عایق در پایپینگ موتورخانه
  • برآورد اتصالات و شیرآلات

 

نمای سه بعدی مدل سازی شده موتورخانه مجتمع تفریحی تجاری موج دریا

مدلسازی ایزومتریک مجتمع تفریحی تجاری موج دریا
مدلسازی سه بعدی موتورخانه مجتمع تفریحی تجاری موج دریا

بهره مندی کارفرمایان این پروژه از خدمات گروه مهندسین نوین طرح در زمینه تکنولوژی مدل سازی BIM ، سبب کاهش هزینه های مالی و زمانی در فازهای مختلف پروژه شده است. ارائه برآورده هایی با درصد خطای بسیار پایین از قبیل برآورد میزان لوله ها و اتصالات سیستم پایپینگ ، لیست شیرآلات و متعلقات و همچنین برآورد مقدار عایق بکار برده شده در موتورخانه توسط مجموعه ما به تامین کنندگان تجهیزات ، موجب کاهش هزینه های سربار و غیر قابل پیشبینی در فاز اجرای موتورخانه شده است. همچنین مدلسازی ایزومتریک موتورخانه و ارائه نقشه هایی شامل نمای دو بعدی و سه بعدی از موتورخانه سبب جلوگیری از آزمون خطا و دوباره کاری ها شده است. همچنین این مدل برای ارائه به بهره برداران و استفاده آن ها از یک مرجع دقیق اطلاعات موتورخانه در بخش تعمیر و نگه داری موتورخانه مناسب بوده است.

کارفرمایان محترم میتوانند با صرف هزینه ای بسیار کم در مقایسه با هزینه های اجرای تاسیسات ساختمان های خود از خدمات مجموعه نوین طرح در زمینه تکنولوژی BIM بهره مند شوند. و در قبال آن تمامی هزینه های مالی و زمانی مربوط به فازهای پیش از اجرا ، فاز اجرا و فاز بهره برداری پروژه هایشان به بهترین نحو بهینه سازی شود و از کاهش چشمگیری در هزینه های مربوط به اجرای تاسیسات ساختمان های خود برخوردار شوند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *