مدل سازی تاسیسات کارخانه داروسازی سربیشه

 

گروه مهندسین نوین طرح افتخار همکاری با شرکت داروسازی هربی فارمد ( Herbi Pharmed ) را در پروژه بزرگ کارخانه داروسازی سربیشه در شهرستان گچساران داشته است. در این پروژه مجموعه نوین طرح خدمات خود را در قالب بهره گیری از تکنولوژی BIM در زمینه مدلسازی تاسیسات کارخانه به صورت جامع و با سطح گسترش 400 ( LOD400 ) به کارفرمایان محترم ارائه داده است.

سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی کارخانه در فضاهای مربوط به تولید محصول به صورت روکار (Expose) بوده و در بخش های اداری توکار می باشد. بخش های اداری در طبقه همکف و طبقه اول که دارای تراز ارتفاعی 5/5 متر است قرار داشته و فضاهای مربوط به تولید محصولات تماما در همکف قرار گرفته است. همچنین در طبقه اول این کارخانه یک موتورخانه دو فصلی استقرار یافته و در بیرون از فضای کارخانه در زیر زمین ایستگاه پمپاژ، دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، تجهیزات هوای فشرده و همچنین یک موتورخانه بخار که مربوط به طرح توسعه کارخانه می باشد، در نظر گرفته شده است.

در این کارخانه که با معماری خاص و بسیار زیبا توسط شرکت مدام آرشیتیک طراحی شده است به تولید محصولات دارویی پرداخته میشود. در تصویر زیر نمای سه بعدی مدل شده از کارخانه آورده شده است. ناگفته نماند که معماری این کارخانه سبب ایجاد چالش هایی فراوان و البته جذاب در طراحی ایزومتریک تاسیسات مکانیک و برق کارخانه به دلیل تغییر در تراز ارتفاعی و شیب سقف ها شده است.

مجموعه خدمات نوین طرح در پروژه کارخانه داروسازی سربیشه

 

گروه مهندسین نوین طرح خدمات خود را در زمینه های زیر و با استفاده از تکنولوژی مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) به کارفرمایان این پروژه ارائه داده اند:

 

  • تاسیسات مکانیکی
  • تاسیسات برقی
  • موتورخانه بخار
  • موتورخانه آب گرم دو فصلی
  • طراحی دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس

 

در ادامه به صورت جامع به تمامی خدمات ارئه شده توسط مجموعه نوین طرح در بخش های بیان شده می پردازیم و جزئیات آن را مورد بررسی قرار میدهیم.

Mechanical Facilities

 

Electrical Facilities

 

Boiler Room

 

Steam Room

 

Reverse Osmosis System

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *